wtorek, 3 lutego 2009

Kiedy będziemy nieśmiertelni?

<= Kliknij, by zobaczyć animację


Kiedyś myślałem, że człowiek osiągnie nieśmiertelność, gdyż będzie możliwy przeszczep KAŻDEJ części ciała. Od kilku lat moje poglądy na ten temat diametralnie się zmieniły - myślę, że mój umysł łącznie z odczuciami i psychiką zostanie skopiowany (przeniesiony?) do pamięci komputera. Wówczas ciało będzie niepotrzebne a ja będę mógł sobie podróżować w internecie po całej ziemi (tylko po co?! skoro można będzie sobie uczestniczyć w wirtualnej wycieczce na Bahamy!) a nawet dalej - będę mógł się wysłać w kosmos! Czas będzie wówczas dla mnie obojętny a właściwie przestanie istnieć!
Będę tylko impulsem elektromagnetycznym o określonej charakterystyce... z tym, że ja już tego nie doczekam. Przewiduję takie możliwości ok. roku 2200.

W tym momencie rodzi się jeszcze jeden aspekt sprawy - niepotrzebne będzie całkowicie środowisko naturalne, gdyż sobie je zrobimy wirtualnie! Nieistotny będzie także stan tego środowiska, gdyż nie będą potrzebne zwierzęta, lasy. Niepotrzebne będą uprawy, hodowla zwierząt. Nie będzie dla nas ważne, czy średnia temperatura na ziemi wynosi 15 stopni czy 50! Czy jest dziura ozonowa czy nie. Niepotrzebna będzie nawet atmosfera ziemi! Potrzebna będzie tylko energia i to w ilości tylko ułamkowej w stosunku do tego, co obecnie używa człowiek!
Tylko jednego nie wiem - jak będziemy się rozmnażać?!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz